Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. TOEPASSING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle voorstellen en contracten gesloten met betrekking tot Insights, een dienst ontwikkeld door Outsource Marketing And Communications BV met adres: Kompasplein 19 3B – 9000 Gent en ondernemingsnummer BE 0450.235.594) (hierna ‘Outsource’), en hebben voorrang op elk ander document van de klant. Het plaatsen van een bestelling impliceert de erkenning en aanvaarding van deze algemene voorwaarden door de klant.

 

ARTIKEL 2. AANBIEDINGEN, BESTELLINGEN EN PRIJZEN

2.1 In het kader van Insights begint elke samenwerking tussen de klant en Outsource met een voorbereidend gesprek (vergadering, telefoongesprek of via elk ander kanaal) waarin de belangrijkste details van de samenwerking worden vastgesteld:

  • Datum van het eerste rapport
  • Datum van de overeenkomst voor ‘Administrator’-toegang tot de LinkedIn-pagina van de klant
  • Geschatte prijs voor 4 rapporten (1 per kwartaal)
  • Afspraken met betrekking tot de facturatie

2.2 Outsource formaliseert de voorwaarden van de samenwerking in een bestelbon. De klant verbindt er zich toe deze te accepteren binnen een termijn van 30 dagen.

2.3 De aangeboden prijzen zijn exclusief BTW en worden berekend op basis van het geschatte jaarlijkse aantal LinkedIn-posts van de klant bij het afsluiten van het contract. Alle diensten buiten het contract worden apart aangeboden en gefactureerd.

 

ARTIKEL 3. VERPLICHTINGEN EN DUUR VAN DE SAMENWERKING

3.1 Outsource verbindt zich ertoe kwaliteitsrapporten te leveren, in overeenstemming met de verwachtingen gedefinieerd tijdens het voorbereidend gesprek.

3.2 De klant verbindt zich voor een periode van één jaar, overeenkomend met de levering van 4 rapporten. Zonder tegenbericht, wordt de samenwerking vervolgens stilzwijgend verlengd voor een nieuwe periode van één jaar.

3.3 Door een bestelling te plaatsen, verbindt de klant er zich toe om Outsource de nodige toegang te verlenen nodig voor het verzamelen van gegevens op de LinkedIn-pagina van het bedrijf binnen de overeengekomen termijnen.

3.4 Outsource gaat aan de slag zodra het ‘Administrator’-toegang heeft tot de LinkedIn-pagina van de klant. Bij vertraging in het verstrekken van ‘Administrator’-toegang behoudt Outsource zich het recht voor om de levering van het rapport uit te stellen en de facturatie dienovereenkomstig aan te passen.

 

ARTIKEL 4. ANNULERING VAN EEN BESTELLING

4.1 De klant heeft het recht een bestelling te annuleren. De annulering moet per email worden bevestigd op het adres accounting@outsource.be met verwijzing naar de bestelbon.

4.2 In het geval van annulering, zal de klant geen kosten verschuldigd zijn in zoverre Outsource het project nog niet heeft aangevat. Outsource maakt evenwel altijd aanspraak op een schadevergoeding ten belope van 20% van de geschatte prijs.

 

ARTIKEL 5. LEVERING VAN DIENSTEN EN UITVOERINGSTERMIJNEN

5.1 De uitvoeringstermijnen zijn indicatief en niet bindend voor Outsource. Geen enkele vertraging geeft recht op een schadevergoeding, een prijsvermindering, noch op ontbinding van het contract. Elke bindende termijn wordt verlengd in geval van niet-tijdige overdracht van informatie door de klant.

 

ARTIKEL 6. RISICO

6.1 De goederen van de klant bij Outsource worden bewaard op risico van de klant.

 

ARTIKEL 7. FACTURATIE EN BETALINGSVOORWAARDEN

7.1 De facturatie van de rapporten wordt uitgevoerd volgens de modaliteiten vastgesteld tijdens het voorbereidend gesprek vermeld in Artikel 2.1: een voorschot van 20% bij aanvang van het project en vervolgens een pro rata factuur per geleverd rapport of een vaste maandelijkse factuur.

7.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, zijn de facturen van Outsource contant betaalbaar op 30 dagen. Betwistingen dienen binnen de 15 werkdagen na verzending van de factuur per aangetekend schrijven aan Outsource kenbaar gemaakt te worden. Een betwisting kan in geen geval een uitstel of schorsing van betaling verantwoorden.

7.3 Alle facturen zijn betaalbaar op hun vervaldag door overschrijving op het rekeningnummer van Outsource. Iedere persoon of vennootschap die een bestelling doorgeeft met het verzoek te factureren aan een derde, is persoonlijk verantwoordelijk voor de betaling van de facturen. Toegestane kortingen vervallen bij het niet respecteren van de algemene voorwaarden.

7.4 Indien de klant niet overgaat tot betaling binnen 8 dagen na ontvangst van een aanmaning hiertoe door Outsource, is de klant aan Outsource een nalatigheidsintrest verschuldigd aan de intrestvoet bepaald in artikel 5 van de Wet van 02/08/2002 ter Bestrijding van de Betalingsachterstand bij Handelstransacties, vermeerderd met een forfaitaire vergoeding van 40 euro voor de invorderingskosten. Er wordt ook een forfaitaire schadevergoeding in rekening gebracht van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 125 EUR. De verschuldigde interest wordt berekend vanaf de datum van aanmaning tot aan de volledige betaling. Bovendien behoudt Outsource zich het recht voor om de verdere uitvoering van haar verbintenissen op te schorten totdat de klant de vervallen facturen heeft betaald. Elke vertraging in de betaling door de klant maakt alle verschuldigde sommen ineens opeisbaar. De klant mag in dat geval de door Outsource gemaakte creaties niet gebruiken.

 

ARTIKEL 8. OPSCHORTING EN BEËINDIGING VAN HET CONTRACT

8.1 Indien een project wordt opgeschort door de klant, blijft de betalingsverplichting van kracht. De opschorting van het project leidt niet tot een schorsing of uitstel van betalingen die door de klant verschuldigd zijn.

8.2 Outsource behoudt zich het recht voor de overeenkomst per direct te beëindigen en/of de toegang tot de diensten geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of permanent te blokkeren indien de klant zijn verplichtingen niet nakomt, inclusief maar niet beperkt tot het niet betalen van facturen. In een dergelijk geval heeft de klant geen recht op restitutie van vooruitbetaalde vergoedingen of schadevergoeding. Outsource zal de klant informeren over dergelijke maatregelen.

8.3 Outsource kan de overeenkomst zonder voorafgaande waarschuwing en onmiddellijk beëindigen indien de klant failliet verklaard wordt, een gerechtelijk akkoord aanvraagt of accepteert, of in het algemeen niet in staat is aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen.

 

ARTIKEL 9. DOELSTELLINGEN EN AANSPRAKELIJKHEID

9.1 Outsource verbindt zich ertoe de overeengekomen diensten te leveren. Alle diensten zijn inspanningsverbintenissen. Outsource is niet verantwoordelijk voor fouten als gevolg van onvoldoende informatie van de klant.

 

ARTIKEL 10. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

10.1 De informatie van de klant blijft zijn eigendom. De door Outsource ontworpen rapporten blijven haar intellectuele eigendom, zelfs na beëindiging van het contract.

 

ARTIKEL 11. VERTROUWELIJKHEID

11.1 De partijen verbinden zich ertoe de vertrouwelijkheid van de uitgewisselde informatie te bewaren.

 

ARTIKEL 12. AFWERVING

12.1 De klant verbindt zich ertoe geen werknemers in dienst te nemen, die bij Outsource, al dan niet in dienstverband, gelast zijn met projecten voor de klant of die minder dan zes (6) maanden geleden hun samenwerking bij Outsource beëindigd hebben.

12.2 Partijen komen overeen dat een schending van Artikel 12.1 Outsource recht geeft op een schadevergoeding door de klant.

12.3 Voor werknemers staat de schadevergoeding, vermeld in Artikel 12.2, op het moment van overname gelijk aan het bruto jaarloon dat door Outsource aan de betrokkene werd betaald of mogelijk pro rata zou betaald worden. Inclusief extralegale voordelen en berekend op basis van de recentste loonbrief van de betrokken werknemer of ex-werknemer.

12.4 Voor freelance en zelfstandige medewerkers staat de schadevergoeding, vermeld in Artikel 12.2, gelijk aan de bruto vergoeding (inclusief voordelen) die hen door Outsource werd verstrekt in de 12 maanden voorafgaand aan de overname of het einde van de samenwerkingsovereenkomst. Indien de opdracht van een freelance of zelfstandige medewerker minder dan 12 maanden loopt of gelopen heeft, wordt de schadevergoeding geëxtrapoleerd naar een bruto vergoeding (inclusief voordelen) die Outsource hen zou betaald hebben als de samenwerking effectief 12 maanden zou geduurd hebben.

12.5 Deze clausule en alle onderdelen ervan gelden tot 18 maanden na de beëindiging van de Projecten van Outsource bij de klant.

 

ARTIKEL 13. VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS

13.1 Outsource verwerkt persoonsgegevens in het kader van de aan de klant geleverde diensten, met inachtneming van de toepasselijke wetten.

 

ARTIKEL 14. REFERENTIE

14.1 De klant stemt ermee in dat de door Outsource uitgevoerde projecten kunnen worden opgenomen in het portfolio van Insights en van Outsource. Bovendien stemt de klant ermee in dat deze projecten kunnen worden gebruikt voor promotionele doeleinden op de websites van Outsource en Insights, hun sociale netwerken en in elke andere vorm van communicatie voor marketingdoeleinden.

 

ARTIKEL 15. OVERMACHT

15.1 Situaties van overmacht ontheffen Outsource van haar verplichtingen.

 

ARTIKEL 16. NIETIGHEID

16.1 De eventuele nietigheid van om het even welke bepaling van deze algemene voorwaarden heeft geen invloed op de andere bepalingen.

 

ARTIKEL 17. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

17.1 De contracten van Outsource worden beheerst door het Belgische recht. Elk geschil valt onder de jurisdictie van de rechtbanken van Gent.

Zet de eerste stap naar succes